18.6 C
Pionki
czwartek, 2 maja, 2024

[AUDIO] Podejść było kilka, było kilka koncepcji. Spotkanie z mieszkańcami w sprawie budowy ronda odbyło się Miejskim Ośrodku Kultury

Popularne

Średnica rodna 34 metry, szerokość pasa ruchu na rondzie 6 metrów, średnica wyspy 18 metrów, droga dla przejazdu z prędkością 50 km/h  z przystosowaniem do poruszania się pojazdów wojskowych.  W piątek 7 lipca w Miejskim Ośrodku Kultury w Pionkach odbyło się spotkanie z mieszkańcami w sprawie rozbudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej 787 (skrzyżowanie ulic Wspólna, Zwoleńska, Piłsudskiego) w Mieście Pionki.

W ramach przebudowy obecnego skrzyżowania przewiduje się korektę geometrii drogi, przebudowę i budowę zjazdów oraz dojść do działek, wykonanie kompleksowego odwodnienia drogi, przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej, budowę oświetlenia oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Kompleksowa przebudowa skrzyżowania przy ulicy Zwoleńskiej ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa poruszających się pojazdów oraz pieszych.

W piątek 7 lipca w MOK w Pionkach odbyło się spotkanie z mieszkańcami w sprawie rozbudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej 787. W spotkaniu udział wziął burmistrz Pionek Robert Kowalczyk, przedstawiciel projektanta firmy Arkas-Projekt oraz dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Tomasz Dąbrowski. Sprawą bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu zainteresowaniu byli również radni Włodzimierz Szałabaj, Dawid Jaroszek oraz Grzegorz Wąsik. Wśród przybyłych mieszkańców były osoby, które od lat mieszkają w bezpośrednim sąsiedztwie omawianego skrzyżowania.

– Od początku kadencji staramy się zwiększyć bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu i myślę, że po trochu nam się to udało. Dzięki przychylności Zarządu Dróg i pana dyrektora Dąbrowskiego  zwiększyliśmy bezpieczeństwo dzięki światłom pulsacyjnym i spowalniaczom. Doszliśmy jednak do wniosku, że nie zrobimy nic więcej, jeżeli nie zrobimy z tym skrzyżowaniem porządku i go nie rozbudujemy. Dzięki przychylności zarządu i władz Mazowsza, którzy pochylili się nad tym, mamy tutaj projekt na rozwiązanie tego problemu- rozpoczął spotkanie burmistrz Robert Kowalczyk

 

Ze strony zarządcy drogi głos zabrał dyrektor MZDW Tomasz Dąbrowski. Dyrektor pokrótce omówił koncepcje jakie były brane pod uwagę przy planowej przebudowanie skrzyżowania, przedstawił prawne aspekty procedury odszkodowawczej oraz zachęcił do zdawana pytań.

– To skrzyżowanie w jednym z kilku skrzyżowań na terenie województwa Mazowieckiego, które naszym zdaniem wymaga poprawy bezpieczeństwa. Podejść było kilka, było kilka koncepcji i tak naprawdę ostatnia nasza wersja, którą przedstawiamy, wynika stąd, że zostaliśmy zobligowani do tego, żeby potraktować ten projekt jako jeden z projektów tak zwanych białych butów. Zaproponowaliśmy, żeby w tym programie białe buty, które służy jakby nam do tego, żeby rozwiązywać najtrudniejsze miejsca na terenie Mazowsze. – mówił dyrektor MZDW Tomasz Dąbrowski

 

O szczegółach projektu zakładającego przebudowę skrzyżowania mówili przedstawiciele projektanta firmy Arkas-Projekt.

– W ramach opracowania przewiduje się rozbudowę istniejącej jezdni drogi wojewódzkiej. Korektę geometrii drogi, przebudowę i budowę zjazdów i dojść do działek, wykonanie kompleksowego odwodnienia drogi. Przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, wycinka drzew i krzewów kolidujących z projektowaną inwestycją, zagospodarowanie zieleni w pasie drogowym.

 

Osoby zainteresowane, mieszkańcy, mogą jeszcze zgłaszać uwagi i wnioski do projektu w terminie 10 dni roboczych od daty spotkania (czyli do 21.07.2023r.) za pośrednictwem formularza, który był dostępny na spotkaniu:

  • w formie elektronicznej do biura Arkas-Projekt Sp. z o. o. na adres e-mail: biuro@arkas-projekt.pl z dopiskiem w tytule wiadomości „Spotkanie informacyjne – Miasto Pionki”
  • pocztą tradycyjną na adres: Arkas-Projekt Sp. z o.o., ul. Piłsudskiego 70A, 10-450 Olsztyn

Planowane rozpoczęcie inwestycji przewidywane jest na przełom roku 2024/25

 

Czytaj więcej

- Reklama -

Ostatnio dodane

Skip to content