24,7 C
Pionki
niedziela, 3 lipca, 2022
0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Co ciekawego grają w kinie radomskiej Elektrowni? Będzie specjalny pokaz z okazji Dnia Matki

Popularne

Kino “Elektrownia” w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej w Radomiu prezentuje kalendarz projekcji na nadchodzące dni. Nie zabraknie specjalnego pokazu z okazji Dnia Matki.

KALENDARZ PROJEKCJI  20 V – 26 V 2022

20 V (piątek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

14.15 – Filmy dla dzieci – MAŁA MAMA, Francja, dubbing, od 10 lat (premiera)

15.45 – BOSCY, Hiszpania, od 15 lat

18.00 – KSIĄŻĘ, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

20.00 – SPREE, USA, od 15 lat (premiera)

21 V (sobota)

16.00 – BOSCY, Hiszpania, od 15 lat

18.15 – SPREE, USA, od 15 lat (premiera)

20.00 – KSIĄŻĘ, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

22 V (niedziela)

14.30 – Filmy dla dzieci – MAŁA MAMA, Francja, dubbing, od 10 lat (premiera)

16.00 – SZTUKA NA EKRANIE – DUŃSKI KOLEKCJONER. OD DELACROIX DO GAUGUINA, dokumentalny, Francja, Włochy, Wielka Brytania, od 12 lat

18.00 – KSIĄŻĘ, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

20.00 – BOSCY, Hiszpania, od 15 lat

23 V (poniedziałek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

12.30 – Filmy dla dzieci – MAŁA MAMA, Francja, dubbing, od 10 lat (premiera)

14.00 – BOSCY, Hiszpania, od 15 lat

16.15 – KSIĄŻĘ, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

18.15 – SPREE, USA, od 15 lat (premiera)

20.00 – Dyskusyjny Klub Filmowy – WIELKA WOLNOŚĆ, Austria, od 15 lat, (premiera)

24 V (wtorek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

14.15 – BOSCY, Hiszpania, od 15 lat

16.30 – Filmy dla dzieci – MAŁA MAMA, Francja, dubbing, od 10 lat (premiera)

18.00 – KSIĄŻĘ, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

20.00 – SPREE, USA, od 15 lat (premiera)

25 – 26 V (środa – czwartek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

14.15 – Filmy dla dzieci – MAŁA MAMA, Francja, dubbing, od 10 lat (26 V – ostatni dzień)

15.45 – SPREE, USA, od 15 lat (premiera)

17.45 – BOSCY, Hiszpania, od 15 lat (26 V – ostatni dzień)

20.00 – KSIĄŻĘ, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl

KASA KINA CZYNNA:

poniedziałek: pół godziny przed pierwszym seansem, do rozpoczęcia ostatniego seansu.

wtorek- piątek: od 10.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.

sobota- niedziela: od 12.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.

Uwaga! – NIE GRAMY REKLAM – Spóźniający się przeszkadzają innym widzom.

Ceny biletów:

– tani poniedziałek: 13 zł, wtorek – czwartek: 17 zł, piątek – niedziela: 20 zł

– filmy dla dzieci: 15 zł

– bilety grupowe (powyżej 5 widzów, w dowolny dzień) – 15 zł

– pokazy przedpremierowe – 23 zł

– Sztuka Na Ekranie, pokazy specjalne – 26 zł

– Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej – 12 zł

bilet prezent, jest to jednoosobowe zaproszenie do kina na dowolny seans filmowy, oprócz pokazów: specjalnych, przedpremierowych i Sztuki na Ekranie, czas wykorzystania – 3 miesiące od daty zakupu, cena 20 zł.

– karnet (ważny do 30 VI 2022), na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego  – 33 zł,

– wejściówka na jeden film w ramach DKF w poniedziałek – 13 zł,

– w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach DKF, obowiązują ceny na dany dzień.

Wszystkie filmy na zamówienia zbiorowe dostępne są w późniejszych terminach.

Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane

Zastrzegamy sobie prawo zmian repertuaru z przyczyn niezależnych od Kina MCSW Elektrownia.

OPISY PREMIER:

KSIĄŻĘ, dramat, komedia, reż. , Roger Michell, Wielka Brytania 2020 (96’)

Wielką Brytanią wstrząsa szokująca wiadomość o zuchwałym skoku na Galerię Narodową. Policja twierdzi, że za kradzieżą bezcennego portretu Księcia Wellingtona pędzla wielkiego Goyi, stoi prawdopodobnie potężna międzynarodowa szajka.

Czytając te wiadomości skromny taksówkarz Kempton Bunton nie może powstrzymać śmiechu. Bezcenny Książę ukryty jest bowiem w jego własnej szafie w skromnym domu w Newcastle. Bunton lubi swoje proste życie, kocha żonę i synów, ale nie znosi wszelkiej niesprawiedliwości. Pod tym względem jest niepoprawnym idealistą, co nierzadko wpędza go w mniejsze lub większe kłopoty. Kradzież bezcennego obrazu to z pewnością jego największy życiowy wyskok, ale cel jak zawsze jest szlachetny. Kempton w anonimowych listach proponuje władzom zwrot dzieła, pod warunkiem wprowadzenia pewnych świadczeń na rzecz najbiedniejszych.

Gdy policja wpadnie na jego trop, Robin Hood z Newcastle będzie musiał zmierzyć się z brytyjskim wymiarem sprawiedliwości oraz, co gorsze, z gniewem własnej żony.

SPREE, reż. Eugene Kotlyarenko, komedia, thiller,  USA 2020 (93’)

Kurt to młody i niepokojąco narcystyczny chłopak, któremu marzy się wielka kariera. Tym razem nie chodzi o miłość do śpiewania, tańca czy jazdy figurowej na lodzie. Nieco nieogarnięty życiowo milenials pragnie po prostu internetowej popularności: mnóstwa reakcji, wiernych followersów oraz komentarzy pełnych zachwytów.

Niestety, chłopak niezbyt dobrze odnajduje się we współczesnych trendach. Kurt zatrudnia się jako kierowca w aplikacji Spree, a następnie wyposaża samochód w kamery śledzące każdy jego ruch. Rozmowy prowadzone z pasażerami nie przynoszą jednak oczekiwanego skutku. Statystyki oglądalności się nie poprawiają, słupki popularności nie wzrastają, a Kurt z dnia na dzień nie staje się gwiazdą Internetu. Chłopak jest jednak ambitny i nie ma zamiaru się poddawać, a do swojego marzenia dotrze nawet po trupach. I to dosłownie.

Fanatyczne pragnienie stania się viralem sprawia, że Kurt postanawia prowadzić streamingi z kolejnych brutalnych morderstw.

MAŁA MAMA, reż. Céline Sciamma, dramat/fantasy, Francja 2021 (72’)

Mała mama jest filmem bardzo kameralnym, skupiającym się na kilku postaciach, z utkanymi w tle fantastycznymi wydarzeniami, które czynią z krótkiej narracji skrzętnie zaplanowaną całość pełną zrozumienia i magii płynącej z doświadczania dzieciństwa

Céline Sciamma zabiera nas do świata obserwowanego oczami ośmioletniej Nelly. Bohaterkę spotykamy w momencie, gdy dowiaduje się o śmierci babci. Razem z rodzicami jedzie do domu zmarłej, aby wysprzątać go ze wszystkich rzeczy ważnych i nieważnych. Któregoś dnia po przebudzeniu dowiaduje się od taty, że mama musiała wyjechać.  Niedługo potem dziewczynka spotyka rówieśniczkę o tym samym imieniu co jej mama. Wchodząc do domu nowej koleżanki, uświadamia sobie, że zaprzyjaźniła się właśnie z własną mamą. 

Nelly jest bardzo dojrzała jak na swój wiek, ale nie jest w stanie zrozumieć wszystkiego, co dzieje się wokół niej. Matka bohaterki nie ułatwia jej tego zadania. Nie potrafi rozmawiać z własną córką, wpędza ją tym samym w nieuzasadnione poczucie winy. Gdy jednak Nelly spotyka ośmioletnią Marion, nagle stają się najlepszymi przyjaciółkami. Bawią się, dbają o swój szałas, kapitalnie odgrywają swoje role w udawanym teatrzyku.

Mała mama to też historia o straconych szansach, niezrealizowanych marzeniach i zgorzknieniu wywołanym brakiem akceptacji tego stanu rzeczy. Można więc zrozumieć zarzuty o prostocie tego filmu, ubranego przez reżyserkę w łatwą treść i banalne metafory. Uważam jednak, że w tym jest cała magia! Proste prowadzenie historii nie musi oznaczać banału, zwłaszcza w sytuacji, gdy Sciamma każdą scenę czyni ważną i każdą nutę odgrywa w tak przemyślany sposób.

 

Czytaj więcej

- Reklama -

Ostatnio dodane