11.4 C
Pionki
czwartek, 25 kwietnia, 2024

KALENDARZ PROJEKCJI 9 XII – 15 XII 2022

Popularne

9 – 10 XII (piątek – sobota)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

13.45 – Filmy dla dzieci – ŚWIĄTECZNA NIESPODZIANKA, familijny, Norwegia, dubbing, od 6 lat (premiera)

15.15 – ŚUBUK, Polska, od 15 lat

17.15 – NITRAM, Australia, od 15 lat (premiera)

19.30 – 9 XII – XV Zimowy Przegląd Filmowy Koksownik – GODLAND, Francja, Szwecja, Islandia, Dania, od 15 lat (pokaz przedpremierowy otwierający przegląd)

19.30 – 10 XII – XV Zimowy Przegląd Filmowy Koksownik – KLONDIKE, Ukraina, Turcja, od 15 lat (premiera)

11 –  XII (niedziela )

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

14.30 – ŚUBUK, Polska, od 15 lat

16.45 – GWIAZDKA Z MAESTRO ANDRЀ RIEU, koncert powtarzamy na życzenie widzów

19.30 – 11 XII – XV Zimowy Przegląd Filmowy Koksownik – MIĘDZY DWOMA ŚWIATAMI, Francja, od 15 lat (premiera)

12 XII (poniedziałek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

13.45 – Filmy dla dzieci – ŚWIĄTECZNA NIESPODZIANKA, familijny, Norwegia, dubbing, od 6 lat (premiera)

15.15 – NITRAM, Australia, od 15 lat (premiera)

17.30 – ŚUBUK, Polska, od 15 lat

19.30 – 12 XII – XV Zimowy Przegląd Filmowy Koksownik – LOMBARD, dokumentalny, Polska, od 15 lat (premiera)

13 – 14 XII (wtorek – środa)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

13.45 – Filmy dla dzieci – ŚWIĄTECZNA NIESPODZIANKA, familijny, Norwegia, dubbing, od 6 lat (premiera)

15.15 – ŚUBUK, Polska, od 15 lat

17.15 – NITRAM, Australia, od 15 lat (premiera)

19.30 – 13 XII – XV Zimowy Przegląd Filmowy Koksownik – LINGUI, Francja, Belgia, Niemcy, Czad, od 15 lat (premiera)

19.30 – 14 XII – XV Zimowy Przegląd Filmowy Koksownik – PRZEŻYĆ, dokumentalny, animowany, Dania, Francja, Szwecja, Norwegia, USA, Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

15 XII (czwartek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

17.15 – NITRAM, Australia, od 15 lat (ostatni dzień)

19.30 – 11 XII – XV Zimowy Przegląd Filmowy Koksownik – NA PEŁNY ETAT, Francja, od 15 lat (premiera, zakończenie przeglądu)

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl

KASA KINA CZYNNA:

poniedziałek: pół godziny przed pierwszym seansem, do rozpoczęcia ostatniego seansu.

wtorek- piątek: od 10.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.

sobota- niedziela: od 12.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.

Uwaga! – NIE GRAMY REKLAM – Spóźniający się przeszkadzają innym widzom.

Ceny biletów:

– tani poniedziałek: 13 zł, wtorek – czwartek: 17 zł, piątek – niedziela: 20 zł

– bilety grupowe (powyżej 5 widzów, w dowolny dzień) – 15 zł

– filmy dla dzieci: 15 zł, bilety grupowe (powyżej 5 widzów, w dowolny dzień) – 13 zł

– pokazy przedpremierowe – 23 zł

– Sztuka Na Ekranie, pokazy specjalne – 26 zł

– Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej – 12 zł

– karnet (w sprzedaży od 1 IX 2022, ważny do 31 XII 2022) na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego  – 33 zł,

– wejściówka na jeden film w ramach DKF w poniedziałek – 13 zł,

– w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach DKF, obowiązują ceny na dany dzień.

bilet prezent, jest to jednoosobowe zaproszenie do kina na dowolny seans filmowy, oprócz pokazów: specjalnych, przedpremierowych i Sztuki na Ekranie, czas wykorzystania – 3 miesiące od daty zakupu, cena 20 zł.

Wszystkie filmy na zamówienia zbiorowe dostępne są w późniejszych terminach.

Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane

Zastrzegamy sobie prawo zmian repertuaru z przyczyn niezależnych od Kina MCSW Elektrownia

OPISY PREMIER:

NITRAM, thriller, reż. Justin Kurzel, Australia 2022, 110’

W 1996 roku Martin Bryant zastrzelił w tasmańskim mieście Port Arthur 35 osób, raniąc kilkadziesiąt kolejnych. To największy tego typu zamach w historii Australii. Justin Kurzel nie odtwarza jednak samego momentu masakry. Choć we wcześniejszych filmach, takich jak Snowtown czy adaptacja Szekspirowskiego Makbeta, nie szczędził pokazywania przemocy, to tym razem interesuje go próba zgłębienia charakteru zabójcy.

Nitram nie jest przy tym biografią Bryanta – mimo że scenariusz wiele czerpie z jego życiorysu – dzięki czemu film unika pułapek stereotypowej narracji o umyśle seryjnego mordercy. Tytułowy bohater nie jest więc socjopatą rodem z hollywoodzkich thrillerów, lecz raczej człowiekiem, który pragnie, by wreszcie ktoś go dostrzegł i dla którego przemoc staje się jedynym dostępnym i oczywistym rozwiązaniem problemów.

XV ZIMOWY PRZEGLĄD FILMOWY KOKSOWNIK 2022

Pokazy w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego

9 XII pt. – GODLAND, dramat, reż. Hlynur Pálmason, Dania, Islandia, Francja, Szwecja 2022, 138’(pokaz przedpremierowy)

Prezentowany w canneńskiej sekcji Un Certain Regard najnowszy film Hlynura Pálmasona (Zimowi braciaBiały, biały dzień) to wirtuozerski popis reżyserskiej metody.

Spektakularne, dramatyczne, a przy tym zmienne i kapryśne pejzaże Islandii na bieżąco referują nam stan ducha bohaterów: wizualizują surowość zasad, portretują zlodowacenia duszy, zapowiadają spiętrzenie konfliktów. Przez zimne strumienie, nagie skały i szmaragdowe mchy zmierza ku nowej parafii luterański ksiądz Lucas (Elliott Crosset Hove). Młodemu Duńczykowi towarzyszy lokalny przewodnik i bajarz Ragnar (Ingvar Sigurðsson).

Od początku ich relacja pełna jest napięć, bowiem kapłan ma misję i pasję kolonizatora, którym starzec uparcie się przeciwstawia. Umiejscowiony u schyłku XIX wieku scenariusz odwołuje się do zależności łączących Islandię i Danię, ale skomplikowane relacje władzy i poddaństwa, jakie kreśli reżyser, wykraczają poza ramy historycznych rozliczeń i religijnych hierarchii. 

Godland jest filmem o samotności, wyobcowaniu i goryczy. Ale także o artyście, który zamraża i utrwala życie na szklanych negatywach – zupełnie jak lodowiec.  

10 XII sob. – KLONDIKE, dramat obyczajowy, reż. Maryna Er Gorbach, Ukraina, Turcja 2022, 100’ (premiera)

Donbas, 2014 rok. Początek rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Przerażający, przejmujący portret ludzkiej desperacji, a także wiary w siłę prawa i nadziei na lepsze jutro.

Podążamy śladem pary spodziewającej się dziecka, której świat dosłownie zawalił się na głowę. W środku nocy fragment zestrzelonego samolotu zburzył ścianę domu Irki i Tolika. Jednak zamiast uciekać z kraju tak jak najbliżsi sąsiedzi, oni postanawiają zostać i przetrwać w coraz trudniejszych warunkach. Nawet gdy do drzwi pukają żołnierze armii rosyjskiej…

Nagrodzony na Sundance i w Berlinie porażający film, który w obecnych czasach oddziałuje na widza jeszcze bardziej, otwierając oczy na to, co dzieje się na arenie międzynarodowej. Znakomicie wyreżyserowany i zainscenizowany, sprawia, że dzielimy wszystkie emocje bohaterów, a finałowe sekwencje robią tak silne wrażenie, że wstrzymujemy oddech.

11 XII niedz. – MIĘDZY DWOMA ŚWIATAMI, dramat obyczajowy, reż. Emmanuel Carrère, Francja 107’ (premiera)

Ceniona pisarka Marianne Winkler (w tej roli gwiazda francuskiego kina Juliette Binoche) swą najnowszą książkę planuje poświęcić sytuacji społecznej na północy Francji, będącej następstwem globalnego kryzysu ekonomicznego.

Chcąc poznać problem od podszewki, kobieta udaje się do portowego Caen, gdzie incognito zatrudnia się jako sprzątaczka. Im bardziej zagłębia się w świat ciężkiej, słabo płatnej pracy, tym więcej dowiaduje się o życiu ludzi, którzy imając się różnych tymczasowych zajęć, desperacko próbują związać koniec z końcem. Niepewność zatrudnienia, brak ubezpieczenia i lęk przed tym, co przyniesie jutro, to tylko niektóre z problemów, jakim musi stawić czoła spora grupa francuskich obywateli, o których system najwyraźniej zapomniał

12 XII pon. – LOMBARD, dokumentalny, reż. Łukasz Kowalski, Polska 2022, 81’(premiera)

Ulice szare, dzielnica biedna, a w tym wszystkim para kolorowych ptaków.

Charakterna Jola i pomysłowy Wiesiek od lat prowadzą jeden z największych lombardów w Europie. Biznes, który niegdyś cieszył się sporym powodzeniem, dziś podupada. Bytomskie przedmieścia, dokąd przeniesiono magazyn, utrudniają dotarcie do klientów i przedsiębiorstwo bardzo szybko staje się nierentowne. Sytuacji nie ułatwiają rodzinne niesnaski, związek pary wisi na włosku. Wyprzedaże nie pomagają, ale Jola nie daje za wygraną i wpada na pewien pomysł.

Czy coraz bardziej skonfliktowanej parze uda się uniknąć bankructwa i odbudować relację? Sprawdźcie, czy można odnaleźć miłość wśród sterty kabli…

13 XII wt. – LINGUI, dramat obyczajowy, reż. Mahamat-Saleh Haroun, Francja, Belgia, Niemcy, Czad 2021, 87’(premiera)

„Lingui” to jeden z nielicznych filmów z Afryki, który trafił do konkursu festiwalu w Cannes. I zarazem kolejne dzieło wybitnego reżysera, pochodzącego z Czadu Mahamata-Saleha Harouna, które wzbudziło zachwyt krytyków.

„Lingui” to kameralna, poruszająca do głębi opowieść o matce, która podejmuje najwyższe ryzyko, by ocalić córkę, i o opresji, z której rodzi się kobieca solidarność. To także niezwykłej urody kino nasycone poezją i prawdziwy obraz części świata, którą dotąd oglądaliśmy oczami zachodnich twórców czy podróżników.

Amina mieszka na rozpalonych słońcem przedmieściach stolicy Czadu, Ndżameny, gdzie samotnie wychowuje piętnastoletnią Marię. Każdy dzień jest walką o to, by los córki był lepszy od tego, który stał się udziałem jej matki, ciężko pracującej na kruchą stabilizację. Ale jeden dzień i jedna wiadomość wystarczą, by świat bohaterek „Lingui” runął jak domek z kart. Maria jest w ciąży i chce ją usunąć. W kraju, w którym aborcja jest zarówno grzechem, jak i przestępstwem, pomoc zrozpaczonej nastolatce niesie ze sobą ogromne ryzyko.

14 XII śr. – PRZEŻYĆ, animacja, dokumentalny, reż. Jonas Poher Rasmussen, Dania, Francja, Szwecja, Norwegia, USA, Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania 2021, 90’(premiera)

Animowany film dokumentalny, który stał się przebojem festiwalu w Sundance, gdzie zdobył Wielką Nagrodę Jury w Konkursie Międzynarodowym i porównywany jest do legendarnego „Walca z Baszirem”.

Poruszająca historia nastolatka uciekającego z matką i rodzeństwem z ogarniętego wojną Afganistanu do Europy. To także intymna opowieść o dorastaniu i odkrywaniu swojej seksualności. W życiu Aminą dominuje poczucie straty i to na wielu poziomach. Bohater musiał brutalnie wkroczyć w dorosłość i przez ponad 20 lat tłumił w sobie traumatyczne doświadczenia. Dziś, jako niespełna czterdziestolatek, odnosi sukcesy nauce jako naukowiec i planuje ślub ze swoim długoletnim partnerem

15 XII czw. – NA PEŁNY ETAT, dramat obyczajowy, reż. Eric Gravel, Francja 2021, 85’ (premiera)

Marie (Laure Calamy) dokłada wszelkich starań, by pogodzić wychowanie dwójki dzieci z pracą w jednym z luksusowych paryskich hoteli. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że mieszka poza miastem, a codzienne dojazdy zajmują jej sporo czasu w i tak napiętym już grafiku.

Kiedy wreszcie otwiera się przed nią szansa zawodowego awansu, jak na złość wybucha ogólnokrajowy strajk. System transportu publicznego, od którego uzależniona jest bohaterka, zostaje całkowicie sparaliżowany. Zdezorientowani ludzie tłoczą się na peronach i przystankach, coraz bardziej zniecierpliwieni całą sytuacją. Mimo tych przeszkód kobieta jest zdeterminowana, by dotrzeć na rozmowę kwalifikacyjną. Zdaje sobie sprawę, że ta szansa może się nie powtórzyć

Czytaj więcej

- Reklama -

Ostatnio dodane

Skip to content