16.8 C
Pionki
piątek, 29 marca, 2024

Elektrownia zaprasza do kina. Prezentujemy repertuar na nadchodzące dni. Będzie projekcja specjalna na rzecz Ukrainy oraz przegląd filmów Wong Kar Waia

Popularne

spot_img

KALENDARZ PROJEKCJI  11 III – 17 III 2022

11 III (piątek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

12.00, 15.45 – SONATA, Polska, od 15 lat

14.15 – Filmy dla dzieci – UPS 2 !, BUNT NA ARCE, Francja, Irlandia, Luksemburg, dubbing, b/o wieku

18.00 – DKF – Przegląd Filmów Wong Kar Waia – CHUNGKING EXPRESS, Hongkong, od 15 lat

20.00 – Oscary 2022, 2 nominacje – NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, Norwegia, od 15 lat (premiera)

 

12 – III (sobota)

14.30 – Filmy dla dzieci – UPS 2 !, BUNT NA ARCE, Francja, Irlandia, Luksemburg, dubbing, b/o wieku

16.00 – Oscary 2022, 2 nominacje – NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, Norwegia, od 15 lat (premiera)

18.15 – DKF – Przegląd Filmów Wong Kar Waia – UPADŁE ANIOŁY, Hongkong, od 15 lat

20.00 – SONATA, Polska, od 15 lat

 

13 – III (niedziela)

12.45 – pokaz specjalny – pomóż Ukrainie – DZIECI Z BULLERBYN, Szwecja, lektor, od 7 lat

14.30 – Filmy dla dzieci – UPS 2 !, BUNT NA ARCE, Francja, Irlandia, Luksemburg, dubbing, b/o wieku

16.00 – SONATA, Polska, od 15 lat

18.15 – DKF – Przegląd Filmów Wong Kar Waia – HAPPY TOGETHER, Japonia, Korea Południowa, od 15 lat

20.00 – Oscary 2022, 2 nominacje – NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, Norwegia, od 15 lat (premiera)

 

14 – III (poniedziałek)

8.30, 15.45 – SONATA, Polska, od 15 lat

11.00 – OPERACJA MUMIA, Norwegia, od 7 lat

 

14.00 – Filmy dla dzieci – UPS 2 !, BUNT NA ARCE, Francja, Irlandia, Luksemburg, dubbing, b/o wieku

18.00 – DKF – Przegląd Filmów Wong Kar Waia – SPRAGNIENI MIŁOŚCI, Hongkong, Chiny, od 15 lat

20.00 – Oscary 2022, 2 nominacje – NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, Norwegia, od 15 lat (premiera)

 

15 – III (wtorek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

9.00, 15.45 – SONATA, Polska, od 15 lat

14.00 – Filmy dla dzieci – UPS 2 !, BUNT NA ARCE, Francja, Irlandia, Luksemburg, dubbing, b/o wieku

18.00 – DKF – Przegląd Filmów Wong Kar Waia – 2046, Hongkong, Chiny, Francja, Włochy, Niemcy, od 15 lat

20.15 – Oscary 2022, 2 nominacje – NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, Norwegia, od 15 lat (premiera)

 

16 – III (środa)

19.45 – Oscary 2022, 4 nominacje – DRIVE MY CAR, Japonia, od 15 lat (premiera)

 

17 – III (czwartek)

Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

15.15 – SONATA, Polska, od 15 lat (ostatni dzień)

17.30 – Oscary 2022, 2 nominacje – NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, Norwegia, od 15 lat (premiera)

19.45 – Oscary 2022, 4 nominacje – DRIVE MY CAR, Japonia, od 15 lat (premiera)

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl

KASA KINA CZYNNA:

poniedziałek: pół godziny przed pierwszym seansem, do rozpoczęcia ostatniego seansu.

wtorek- piątek: od 10.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.

sobota- niedziela: od 12.00 do rozpoczęcia ostatniego seansu.

Uwaga! – NIE GRAMY REKLAM – Spóźniający się przeszkadzają innym widzom.

Ceny biletów:

– tani poniedziałek: 13 zł, wtorek – czwartek: 17 zł, piątek – niedziela: 20 zł

– filmy dla dzieci: 15 zł

– bilety grupowe (powyżej 5 widzów, w dowolny dzień) – 15 zł

– pokazy przedpremierowe – 23 zł

– Sztuka Na Ekranie, pokazy specjalne – 26 zł

– Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej – 12 zł

bilet prezent, jest to jednoosobowe zaproszenie do kina na dowolny seans filmowy, oprócz pokazów: specjalnych, przedpremierowych i Sztuki na Ekranie, czas wykorzystania – 3 miesiące od daty zakupu, cena 20 zł.

– karnet (ważny do 30 VI 2022), na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego  – 33 zł,

– wejściówka na jeden film w ramach DKF w poniedziałek – 13 zł,

– w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach DKF, obowiązują ceny na dany dzień.

Wszystkie filmy na zamówienia zbiorowe dostępne są w późniejszych terminach.

Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane

Zastrzegamy sobie prawo zmian repertuaru z przyczyn niezależnych od Kina MCSW Elektrownia.

 

OPISY PREMIER:

NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE, komedia, reż. Joachim Trier, Norwegia 2021 (121’) 2 nominacje do Oscarów , premiera

Figlarna, zabawna i nieprzewidywalna jak sama miłość komedia romantyczna w reżyserii Joachima Triera to norweski kandydat do Oscara, a zarazem jeden z najlepszych filmów roku w zestawieniach takich redakcji jak IndieWire, Variety czy The Guardian. 

Julie wkrótce kończy trzydzieści lat i jest pełna życiowej energii, ale ma też pełno życiowych rozterek. Jest szczęśliwa z Akselem, utalentowanym i odnoszącym sukcesy zawodowe rysownikiem, ale ich spojrzenie na wspólną przyszłość nieco się różni. Kiedy na przypadkowej imprezie Julie poznaje Eivinda i spędza z nim całą noc, zaczyna zastanawiać się, czy ten młodszy od niej, pewny siebie i odrobinę szalony chłopak nie jest właśnie tym, czego potrzebuje w życiu.

DRIVE MY CAR, dramat obyczajowy, reż. Ryûsuke Hamaguchi Japonia 2021 (179’),

4 nominacje do Oscarów

Mistrzowska adaptacja prozy Murakamiego w reżyserii Ryûsuke Hamaguchiego, który z impetem wkroczył do grona najważniejszych twórców światowego kina. Po Srebrnym Niedźwiedziu w Berlinie za W pętli ryzyka i fantazji (także w programie 21. NH) ledwie kilka miesięcy później zdobył nagrodę za scenariusz na festiwalu w Cannes. Drive My Car, oparte na opowiadaniu ze zbioru Mężczyźni bez kobiet, to intymna opowieść o złożonej relacji miłosnej wybitnego aktora i reżysera z kobietą, która skrywa przed nim wiele tajemnic. Hamaguchi opiera swój film na precyzyjnych dialogach i świetnie narysowanych postaciach. To historia o bezwarunkowej akceptacji bliskiej osoby oraz siebie samego i swoich niedoskonałości, jednocześnie piękna i wzruszająca oda do życia. Drive My Car jest wyrafinowanym, Rivette’owskim z ducha kinem drogi, w którym życie odbija się w sztuce – teatrze i literaturze. Hamaguchi zrealizował film spektakularny pod względem długości, lecz cichy i wnikający głęboko w nasze emocje. Dał nam również jedną z najpiękniejszych scen palenia papierosów w historii kina.

POKAZ SPECJALNY W  MCSW ELEKTROWNIA

Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, zaprasza na specjalny pokaz filmu dla dzieci pt. „Dzieci z Bullerbyn”, z którego całkowity dochód ze sprzedaży biletów zostanie przekazany na działanie Fundacji Ocalenie – pomoc dla osób z Ukrainy.

Fundacja Ocalenie działa od 2000 roku, wspierając migrantów i migrantki w integracji i indywidualnym rozwoju. Działa na rzecz dialogu międzykulturowego i wzmacniania społeczeństwa obywatelskiego.

Seans odbędzie się w niedzielę, 13 marca o godz.12.45

DZIECI Z BULLERBYN, familijny, reż. Lasse Hallström, Szwecja 1986, lektor , od 7 lat,

Bullerbyn to maleńka wioska w Szwecji składająca się tylko z trzech zagród. Mieszka tam sześcioro dzieci, które dzięki swojej pomysłowości przeżywają na co dzień niesamowite przygody i nigdy się nie nudzą. Każde z nich ma głowę pełną niezwykłych pomysłów na to, jak spędzić wakacje w Bullerbyn – najmniejszej i najsłynniejszej wiosce na świecie.

Film jest ekranizacją powieści A. Lindgren o tym samym tytule.

Cena biletu 15 zł/osoba, bilet grupowy – 13 zł/osoba (grupa musi liczyć minimum 5 osób).

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl

PRZEGLĄD FILMÓW WONG KAR WAIA

Elektrownia zaprasza na Przegląd filmów Wong Kar Waia, jednego z największych mistrzów światowego kina, pokazywanych z odnowionych kopii, precyzyjnie odrestaurowanych pod kuratelą samego reżysera. Kino, które oglądane po latach wciąż zachwyca formą i treścią: świeże, drapieżne, poetyckie, stylistycznie dopracowane.

Spojrzenia i drobne gesty mówią w jego filmach więcej niż słowa. Jest mistrzem obrazu, każdy kadr zachwyca u niego kompozycją, kolorem i nasyceniem emocji. Ma niezwykły talent do komponowania ścieżek dźwiękowych – każda z nich to prawdziwy skarbiec utworów niszowych i bardzo popularnych, które w fabule zyskują nowe znaczenia i zostają w uszach na długo po seansie.

Na wielkim ekranie zaprezentowanych zostanie pięć znakomitych tytułów z dorobku reżysera: od pulsujących teledyskowym rytmem czułych portretów mieszkańców labiryntowego miasta (Chungking Express, Upadłe anioły), po wyrafinowane i zmysłowe arcydzieła o miłości niemożliwej (Spragnieni miłości, 2046). Każdy z filmów utrzymany jest w charakterystycznej dla Wong Kar Waia estetyce, która wywarła ogromny wpływ na światowe kino. To wizualne arcydzieła, nasycone emocjami i szczególną dla reżysera wrażliwością, do dziś zachwycają, broniąc statusu kultowych.

Wong Kar-Wai (pisownia nazwiska wg wymowy kantońskiej) urodził się w Chinach, ale gdy ukończył 5 lat cała rodzina przeniosła się do Hongkongu. W 1980 r. ukończył studia na wydziale grafiki tamtejszej politechniki i rozpoczął naukę w szkole filmowej przy Hong Kong Television Broadcast Ltd. W trakcie studiów pracował jako asystent producenta przy realizacji seriali telewizyjnych. W 1982 r. Wong opuścił telewizję i rozpoczął pracę jako niezależny scenarzysta. W ciągu 5 kolejnych lat napisał około 10 scenariuszy. Jako reżyser zadebiutował w 1988 r. filmem KIEDY ŁZY PRZEMINĄ. Trzy lata później nakręcił DNI NASZEGO SZALEŃSTWA który został bardzo dobrze przyjęty na międzynarodowych festiwalach filmowych. W 1997 r. Wong Kar-Wai otrzymał nagrodę dla najlepszego reżysera na festiwalu w Cannes oraz nominację do Złotej Palmy za film HAPPY TOGETHER, a w 2006 r. był przewodniczącym jury tego festiwalu. Dwukrotnie otrzymał nagrodę Europejskiej Akademii Filmowej w kategorii film zagraniczny: w 2000 r za SPRAGNIENI MIŁOŚCI i w 2004 r. za 2046.

Program przeglądu

11 III pt. – CHUNGKING EXPRESS(Hongkong 1994)

„Chungking Express” to jeden z najważniejszych filmów lat 90. XX wieku, który z Wong Kar-Waia uczynił ikonę współczesnego kina.

Hongkong, 28 kwietnia 1994 roku. He Qiwu, policjant numer 223 właśnie chwyta podejrzanego, kiedy wpada na kobietę w blond peruce, z którą będzie się kochał kilkadziesiąt godzin później. He usycha z tęsknoty za byłą dziewczyną May, która porzuciła go w 1 kwietnia. Kupuje puszkę ananasów – ulubionych owoców ukochanej – z datą ważności 1 maja, który jest dniem jego urodzin. Kobieta w peruce zajmuje się handlem heroiną. Zatrudnia hinduskie rodziny zajmujące się różnymi interesami w dzielnicy Chungking Mansions by przemyciły narkotyki za granicę. Jednakże 30 kwietnia Hindusi znikają i kobieta podejmuje szaleńcze poszukiwania, pragnąc wytropić ich i heroinę.

12 III sob. – UPADŁE ANIOŁY (Fallen Angels, Hongkong 1995)

Płatny zabójca Wong Chi-ming dostaje instrukcje co do miejsca następnej akcji od sprawdzonej partnerki. Choć nigdy się nie spotkali, działają w idealnej synchronii. Dla kobiety bycie cieniem nonszalanckiego gangstera staje się jednak impulsem do coraz dalej posuniętych fantazji. Ich historia przeplata się z poszarpaną trajektorią losów niemego Ho Chi-mo, który włamuje się nocami do małych sklepików, by sprzedawać z nich towar. Groteska, absurd, brutalność i nieodzowna wongkarwaiowska samotność zyskują tu bardziej mroczne oblicze, ale pozostają imponującym wizualnym spektaklem.

 

13 III niedz. – HAPPY TOGETHER (Hongkong, Japonia, Korea Południowa 1997)

Ho Po-wing i Lai Yiu-fai wyjeżdżają do Buenos Aires, by tchnąć nowe życie w swój niespokojny związek. Kochanków łączy więź mocna i destrukcyjna zarazem, emocji nie sposób pozostawić za sobą na drugim kontynencie. Pod deszczowymi chmurami i w palącym słońcu Argentyny, w pełnych napięcia rytmach tanga, mężczyźni odnajdą się i zagubią po raz kolejny.

Mistrzowski melodramat z największymi gwiazdami hongkońskiego kina – Leslie Cheungiem i Tonym Leungiem. Choć kamera Christophera Doyle’a łapie w obiektyw znacznie więcej przestrzeni niż zwykle, uczuciowa pułapka, w jakiej tkwią bohaterowie, pozostaje źródłem bólu, z którego nie potrafią zrezygnować. Jedna z najbardziej poruszających historii miłosnych w dziejach kina – i jedna z najważniejszych fabuł dla społeczności LGBTIQ w Hongkongu.

 

14 III pn.- SPRAGNIENI MIŁOŚCI (In the Mood for Love, Hongkong, Chiny 2000)

Hongkong 1962. Para głównych bohaterów wynajmuje mieszkanie w tej samej kamienicy. Oboje czują się osamotnieni, ponieważ ich współmałżonkowie są ciągle nieobecni. Zaczynają spędzać ze sobą coraz więcej czasu…

„Spragnieni miłości” to zmysłowa opowieść o niespełnionym uczuciu i pożądaniu, którego nie można zaspokoić. Reżyser ledwo sugeruje, że między bohaterami rodzi się namiętność.

Film pełen jest subtelnych niedomówień, co zmusza widza, aby sam dopowiadał sobie historię. Nie ma tu dosłowności, są tylko przelotne spojrzenia, dotyk dłoni, niewypowiedziane pragnienia. Film rozgrywa się w półmrokach – na pogrążonych w deszczu ulicach, w zaciemnionych wnętrzach taksówek i ciasnych pokojach czynszowych kamienic. Przeważają welwetowe czernie i głębokie czerwienie. Kar-Wai ogranicza przestrzeń, filmując bohaterów w bliskich planach. Ruch kamery, która koncentruje się na twarzach aktorów jest minimalny. Dzięki temu tęsknota bohaterów za miłością staje się bardziej namacalna, a poczucie niespełnienia i smutku – jeszcze silniejsze.

W „Spragnionych miłości” pobrzmiewa romantyczny fatalizm. Reżyser opowiada o niezrealizowanych marzeniach i zaprzepaszczonych szansach.

 

15 III wt.- 2046 (Hongkong, Chiny, Francja, Włochy, Niemcy 2004)

Tytułowa data to również numer pokoju, w którym Su Li-Zhen mieszkała w czasie, gdy poznała Chow Mo-Wana. Pisarz powraca do miejsca, które wiąże go z dawną niespełnioną miłością; w licznych romansach z innymi kobietami szuka inspiracji dla futurystycznej powieści. Czy da się wypełnić pustkę, jaką zostawiły po sobie wspomnienia? Czy skok w przyszłość, w utopię pozwalającą odzyskać utraconych kochanków, to fantazja przynosząca ukojenie, czy jeszcze większy ból?

Fragmentaryczne, rozproszone na kilka opowieści post-scriptum do “Spragnionych miłości” wymyka się z formuły typowych sequeli melodramatów. Retro glamour spotyka się tu ze strzelistymi, cyberpunkowymi sceneriami, cyborgi noszą perłowe kolczyki, a eklektyczna wizja reżysera splata ze sobą najbardziej charakterystyczne wątki jego dotychczasowych filmów – od zmysłowego napięcia po gorączkowe rozedrganie.

 

21 III – IM DALEJ W LAS, TYM WIĘCEJ DRZEW, dramat obyczajowy reż. Benedek Fliegauf, Węgry 2021 (112’)

Intensywna, pełna emocjonalnych napięć i gęstniejących konfliktów psychodrama. Im dalej w las, tym więcej drzew jest nieoficjalną kontynuacją Gąszczu, debiutu fabularnego Węgra z 2003 roku.

Najnowsze dzieło Fliegaufa składa się z siedmiu autonomicznych części, które orbitują wokół kilku motywów: konfliktu pokoleń, komunikacyjnego impasu, rozkładu relacji międzyludzkich czy nieprzepracowanych traum, kładących się cieniem na życiu osobistym bohaterów. Kamera z bardzo bliskiej odległości podpatruje dyskusje i spory członków rodzin lub partnerów, stwarzając z jednej strony wrażenie intymnego obcowania z ich problemami, a z drugiej – narastania atmosfery wzajemnej wrogości, niezrozumienia, rozczarowania. Reżyser umieszcza widza w (nie)wygodnej pozycji podglądacza wkraczającego do mieszkań i zmusza go do konfrontacji z bagażem emocjonalnym, który dźwigają podglądane osoby. Każdą nowelę na wyższy poziom wznoszą aktorzy – profesjonaliści i naturszczycy.

Nic więc dziwnego, że jury konkursu głównego na ostatnim Berlinale przyznało Srebrnego Niedźwiedzia debiutującej Lilli Kizlinger.

Projekcje odbędą się w kinie Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, przy ul. Mikołaja Kopernika 1 .

Szczegółowy kalendarz projekcji www.mcswelektrownia.pl

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60

Kino studyjne, działające przy Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, zaprasza na PRZEGLĄD FILMÓW WONG KAR WAJA, w ramach cyklu DYSKUSYJNEGO  KLUBU FILMOWEGO.

Filmy odnowione cyfrowo w jakości 4 K

14 III, poniedziałek, godz.18.00 – SPRAGNIENI MIŁOŚCI (In the Mood for Love, Hongkong, Chiny 2000)

Hongkong 1962. Para głównych bohaterów wynajmuje mieszkanie w tej samej kamienicy. Oboje czują się osamotnieni, ponieważ ich współmałżonkowie są ciągle nieobecni. Zaczynają spędzać ze sobą coraz więcej czasu…

„Spragnieni miłości” to zmysłowa opowieść o niespełnionym uczuciu i pożądaniu, którego nie można zaspokoić. Reżyser ledwo sugeruje, że między bohaterami rodzi się namiętność.

Film pełen jest subtelnych niedomówień, co zmusza widza, aby sam dopowiadał sobie historię.

15 III wtorek, godz.18.00 – 2046 (Hongkong, Chiny, Francja, Włochy, Niemcy 2004)

Tytułowa data to również numer pokoju, w którym Su Li-Zhen mieszkała w czasie, gdy poznała Chow Mo-Wana. Pisarz powraca do miejsca, które wiąże go z dawną niespełnioną miłością; w licznych romansach z innymi kobietami szuka inspiracji dla futurystycznej powieści. Czy da się wypełnić pustkę, jaką zostawiły po sobie wspomnienia? Czy skok w przyszłość, w utopię pozwalającą odzyskać utraconych kochanków, to fantazja przynosząca ukojenie, czy jeszcze większy ból?

– karnet (ważny do 30 VI 2022), na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach        Dyskusyjnego Klubu Filmowego  – 33 zł,

– wejściówka na jeden film w ramach DKF w poniedziałek – 13 zł,

– w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach DKF, obowiązują ceny na dany dzień.

MCSW Elektrownia zastrzega sobie prawo zmian repertuaru

Pełny repertuar dostępny na www.mcswelektrownia.pl

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj więcej

- Reklama -

Ostatnio dodane

Skip to content